AU - Asghari Zadeh, Ezatollah AU - Amin, Fereshteh TI - Improving the Productivity of Banking Services Regarding Ranking Customers Using Quantitative Methods PT - JOURNAL ARTICLE TA - IJNAA JN - IJNAA VO - 13 VI - 36 IP - 36 4099 - http://qjerp.ir/article-1-296-fa.html 4100 - http://qjerp.ir/article-1-296-fa.pdf SO - IJNAA 36 AB  - امروزه بهره وری یک اولویت ملی برای تمام کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته است و به عنوان یک رویکرد مدیریتی به تدریج جای خود را در کشور ما باز می کند. رشد اقتصادی و بهبود سطح زندگی مردم جز با مدیریت بهینه منابع کمیاب و کسب حداکثر ارزش افزوده از به کارگیری آنها امکان پذیر نخواهد بود. اقتصاد، علم منابع کمیاب است و مدیریت، علم تصمیم گیری در مورد آن. منابع کمیاب موجب ایجاد ارزش افزوده در سازمان می شود، از این رو مدیریت این منابع، برای افزایش بهره وری از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مقاله ضمن بیان مفاهیم بهره وری و بازاریابی رابطه مند، مدلهای مفهومی اولویت بندی مشتریان بانکها، مدل هرم مشتریان و مدل تعدیل یافته گروه مشاوران بوستون (BCGC) برای مشتریان تشریح شده و سپس اولویت بندی مشتریان بانک برای ارائه بهره ور خدمات، از طریق مدلهای MADM تشریح می شود. CP - IRAN IN - Ph.D. Industrial Management, Assistant Professor, Faculty of Management, University of Tehran LG - eng PB - IJNAA PG - 5 PT - Research YR - 2006